ביטוח תאונות אישיות: כל מה שאתה צריך לדעת

דרור כהן
דרור כהן

פברואר 27, 2023

תאונות יכולות לקרות בכל זמן, בכל מקום ולכל אחד. זה יכול להיות קל כמו נקע בקרסול או חמור כמו נכות קבועה, לקרות בבית, בעבודה, בעת פעילות ספורטיבית או בדרכים. חוסר היכולת שלנו לנבות תאונות מהווה את הבסיס להבנה שלכל אחד ואחת צריכה להיות צורה כלשהי של הגנה מפני ההשלכות הכספיות והאישיות של תאונות. 

אחת מצורות ההגנה האלו היא ביטוח תאונות פרטיות.

כל הדברים המהותיים בביטוח תאונות פרטיות - מדריך שלם

ביטוח התאונות הפרטיות הוא סוג של ביטוח אישי המעניק פיצוי כספי במקרה של פציעות בתאונה או מוות. היא מכסה את בעל הפוליסה ולעיתים גם את בני משפחתו, בהתאם לפוליסה. בדרך כלל היא משלמת גמלה חד פעמית במקרה של מוות או נכות קבועה שנגרמה מתאונה ומספקת הכנסה קבועה במקרה של נכות זמנית.

ביטוח רכב

מה מכסה ביטוח תאונות פרטיות?

הכיסוי הניתן בביטוח תאונות פרטי משתנה בהתאם לפוליסה ולחברת הביטוח. עם זאת, זה בדרך כלל מכסה את הדברים הבאים:

פטירה: במקרה של מוות עקב תאונה, יקבלו המוטבים המיועדים של המבוטח תשלום חד פעמי.

אם בעל הפוליסה לא ציין את המוטבים, הפיצוי יינתן ליורשיהם החוקיים. במידה וקיימת סתירה בין רשימת המוטבים בפוליסה לבין צוואתו של המנוח, יקבלו המוטבים הרשומים בפוליסה עדיפות. חשוב לעדכן את רשימת המוטבים.

נכות צמיתה: במקרה של נכות צמיתה כתוצאה מתאונה, יקבל בעל הפוליסה תשלום חד פעמי.

בעל הפוליסה יהיה זכאי לפיצוי לפי דירוג נכותו כמפורט בפוליסה. ניתן להתנות את הפיצוי בקביעת הנכות תוך 12 חודשים ממועד התאונה. חברת הביטוח קובעת את שיעורי הנכות והפיצויים, ואינה מחויבת לקביעותיהם של גורמים אחרים כגון ביטוח לאומי, אלא אם צוין אחרת בפוליסה. סכום הפיצוי עשוי להיות שונה מהפיצוי שניתן על ידי המוסד לביטוח לאומי.

נכות זמנית: במקרה של נכות זמנית עקב תאונה או אובדן זמני של כושר עבודה, יקבל בעל הפוליסה הכנסה קבועה לתקופה קצובה, לרוב עד שיוכל לשוב לעבודה.

חלק מהפוליסות עשויות להציע פיצוי יומי אם ירידת הערך עולה על 25% לאחר תקופת המתנה מוגדרת. תקופת התשלום המקסימלית היא בדרך כלל 2-3 שנים למבוטחים מתחת לגיל 65, ובערך שנה למי מעל גיל 65.

קבל הצעת מחיר לביטוח תאונות פרטיות חינם.

השאר את הפרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם.

כיצד ניתן להרחיב את פוליסת הביטוח?

את פוליסת ביטוח התאונות האישיות ניתן להרחיב על מנת שיכסו מקרים נוספים, כך למשל במקרים הבאים:

הוצאות רפואיות: חלק מהפוליסות עשויות לכסות גם את ההוצאות הרפואיות שנגרמו עקב תאונה.

ישנן מספר רב של הוצאות שעשויות להיות מכוסות ע”י הפוליסה, כגון פיזיותרפיה פרטית, סיעוד פרטי, פינוי אמבולנס ופיצוי חד פעמי בגין מצבים סיעודיים שנגרמו כתוצאה מתאונה. תיתכן תקופת המתנה לפני קבלת הפיצוי, וייתכן שמדובר בסכום נמוך יחסית. 

הפוליסה עשויה להציע גם פיצוי יומי עבור ימי אשפוז, ללא קשר להוצאות שנגרמו או נזקים שנגרמו מהתאונה. חברת הביטוח תשלם למבוטח סכום כסף מוגדר עבור כל יום שהייה בבית החולים, בהתאם לתנאי הפוליסה. אם אתם מעסיקים עובדים מחו”ל, מידע אודות ביטוח עובדים זרים יהיה רלוונטי עבורכם.

חשוב לציין כי ביטוח תאונות פרטי אינו מכסה מחלות, פציעות מכוונות עצמיות או נכויות רגילות הקשורות להזדקנות. עבור מצבים סיעודיים, קיימות פוליסות ייעודיות המספקות כיסוי רחב יותר. 

ככלל, הפוליסה מעניקה כיסוי לפציעות שנגרמו כתוצאה מתאונות כגון נפילות, שריפות או כל אירוע בלתי צפוי אחר הגורם לנזק פיזי למבוטח. רוב הפוליסות בדרך כלל מספקות פיצוי על תאונות המתרחשות בכל מקום בעולם, למעט מדינות אויב. ייתכנו נסיבות שבהן חברת הביטוח רשאית לשלם רק תגמולים מופחתים, או לא לשלם אותן כלל.

מי צריך ביטוח תאונות פרטי?

כל אחד יכול ליהנות מביטוח תאונות פרטיות, ללא קשר לגילו או עיסוקו. עם זאת, אנשים העוסקים בפעילויות בסיכון גבוה, כגון פעילויות ספורט או הרפתקאות, נוטים יותר ליהנות מביטוח מסוג זה. בנוסף, אנשים שיש להם תלויים המסתמכים על הכנסתם עשויים לרצות לשקול ביטוח תאונות פרטיות כדי להגן על עתידם הכלכלי במקרה של תאונה.

קבל הצעת מחיר לביטוח תאונות פרטיות חינם.

השאר את הפרטים ואחד מנציגנו יחזרו אליך בהקדם.

כמה עולה ביטוח תאונות פרטיות?

עלות ביטוח תאונות פרטיות כמו בביטוח טרקטורונים, ביטוח טסלה וסוגי ביטוח שונים, תלויה במספר גורמים, ביניהם גילו של המבוטח, עיסוקו, מצבו הבריאותי והכיסוי בו יבחר. בממוצע, פוליסת ביטוח תאונות פרטית בסיסית יכולה לעלות בין כמה שקלים לכמה מאות שקלים בשנה.

נוסף על כך,  כדאי לדעת שיכולים להיות הבדלים משמעותיים בעלויות בין חברות הביטוח השונות, מומלץ לערוך סקר שוק מקיף ולקבל מספר הצעות בטרם הרכישה, או להיעזר בסוכן ביטוחים מומחה בתחום שיעזור בפריסת האפשרויות הקיימות ובחירת האופציה המתאימה ביותר עבורך, הן כלכלית והן אישית.

את ביטוח התאונות האישיות ניתן לקבל בכמה דרכים שונות. ניתן להוסיף אותו כנספח לפוליסת ביטוח חיים, לשלב אותו כסעיף בפוליסת ביטוח אחרת כמו ביטוח דירה, או לרכוש אותו כפוליסה עצמאית לכיסוי תאונות אישיות. במקרים מסוימים, אנשים שאיבדו את כושר התפקוד עקב תאונה שאינה קשורה לעבודה או לתעבורה עשויים להיות זכאים לדמי תאונות מהמוסד לביטוח לאומי. ללא קשר לקבלת תגמולים מהמוסד לביטוח לאומי או מכל גורם אחר, המבוטח עדיין זכאי לפיצויים לפי פוליסת ביטוח תאונות אישיות, בכפוף לתנאי הפוליסה.

חשוב לדעת כי תלמידים ותלמידות מתחת לגיל 18 מכוסים בביטוח תאונות על ידי מוסד הלימודים בו הם מתחנכים ועל כן אין צורך לבטח אותם בביטוח תאונות אישיות בנפרד.

לסיכום

ביטוח תאונות פרטי הוא אמצעי הגנה חשוב מפני ההשלכות הכספיות והאישיות שעלולות להיגרם בעקבות תאונות. היא מספקת פיצוי כספי במקרה של פציעות בתאונה או מוות ומסייעת למבוטחים ובני משפחותיהם לנהל את הקשיים הכספיים שמתעוררים לאור תאונות שונות. בין אם אתם עוסקים בפעילויות בסיכון גבוה ובין אם לאו, ביטוח תאונות פרטי יכול להעניק לכם ולבני משפחתכם את השקט הנפשי והביטחון הכלכלי הכה חשוב במקרה של תאונה. שהרי גם היום אנחנו שלמים ובריאים, אנחנו צריכים להיערך בצורה החכמה ביותר למה שעלול לבוא. אין תחליף לבריאות שלנו.

דרור כהן
דרור כהן

מייסד האתר

“דרור הוא מומחה ותיק עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בענף. הוא בעל תואר במימון וסייע לאינספור אנשים ועסקים לנווט בעולם הביטוח המורכב. התשוקה של דרור ללמד אחרים על חשיבות של כיסוי ביטוחי נכון הובילה אותו לפתוח את הבלוג “סוכן ביטוח”, שבו הוא חולק את התובנות שלו, עדכוני התעשייה וטיפים כיצד לקבל החלטות ביטוח מושכלות. עם הידע המעמיק שלו וסגנון הכתיבה הקל להבנה, דרור ביסס את עמו כקול מהימן בקהילת הביטוח.”

קבל הצעת ביטוח מסוכן ביטוח מורשה
בריאות
דירה
חקלאי
יהלומים
ימי
רכב
בריאות
× דבר עם סוכן ביטוח
דילוג לתוכן