ביטוח צד ג – האם כדאי ולמי הוא מיועד

דרור כהן
דרור כהן

פברואר 25, 2023

ביטוח צד ג’ הוא סוג של פוליסת ביטוח המעניקה הגנה פיננסית למבוטחים מפני כל התחייבות משפטית שעלולה לנבוע מנזק שנגרם לאדם או לרכוש של צד שלישי. פוליסה זו היא חובה במדינות רבות, אך לא בישראל, ומטרתה העיקרית היא להציע הגנה במקרה שהמבוטח היה מעורב בתאונה ונמצא אחראי לגרימת נזק לפרט או לרכוש של צד שלישי.

איך להגן על עצמך מפני מאבקים משפטיים: סקירה כללית של ביטוח צד ג'

המונח “צד ג'” מתייחס לאדם או לרכוש שאינו בעל הפוליסה או רכבו או רכושו. במילים אחרות, אם בעל הפוליסה היה מעורב בתאונה וגורם נזק לרכוש של מישהו אחר פוליסת ביטוח צד ג’ תעניק כיסוי למבוטח מפני ההתחייבויות המשפטיות הנובעות מכך.

לדוגמה, אם מבוטח היה מעורב בתאונת דרכים ופוגע ברכב של אדם אחר, פוליסת ביטוח הצד ג’ שלו תכסה את עלות התיקונים לרכבו של האדם האחר. באופן דומה, אם בעל הפוליסה גרם לנזק של חצר ביתו של אדם, פוליסת הביטוח תוכל לכסות את עלות השבתה למוטב.

באיזה עוד רכוש יכול להיות מדובר? בקיר של בית, עמוד חשמל, חנות, גדר בניין וכל דבר אחר.

ביטוח צד ג'

למה לרכוש ביטוח צד ג'?

במדינות רבות, חובה על בעלי רכב להחזיק בפוליסת ביטוח צד ג’. הסיבה לכך היא שהפוטנציאל לנזק לאדם או לרכוש של צד שלישי קיים תמיד בעת נהיגה במכונית, ועמידה בפוליסת ביטוח צד שלישי מסייעת להבטיח שכל התחייבויות משפטיות הנובעות מכך מכוסות. (החובה חלה גם על בעלי רכב חשמליים כמו טסלה)

בישראל אומנם ביטוח זה אינו מחויב על פי חוק, אך הוא מומלץ מאוד לכל בעל/ת רכב שרוצה לישון בשקט בלילה, שכן העלויות של נזק שנגרם לרכוש של אחר עלולות להיות גבוהות במיוחד. אם אתה בעל כלי כמו אופנוע או טרקטוקון, נמליץ לך לקרוא יותר על ביטוח טרקטורונים ואופנועים.

בנוסף לכיסוי נזקים הנגרמים לרכוש של צד ג’, פוליסות ביטוח צד ג’ עשויות גם להעניק כיסוי לעלות של כל הגנה משפטית במקרה שהמבוטח יתבע. זה יכול להיות חשוב במיוחד במקרה של תאונה, שכן בעל הפוליסה עלול לעמוד בפני מאבק משפטי כדי לקבוע מי אשם ואחראי לנזק שנגרם.

חשוב לציין שפוליסות ביטוח צד ג’ אינן מעניקות כיסוי לרכבו או לרכושו של המבוטח עצמו. לשם כך, יהיה צורך לרכוש פוליסת ביטוח נפרדת, כגון פוליסת ביטוח מקיף.

קבל הצעת מחיר לביטוח צד ג' חינם.

השאר את הפרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם.

מגבלות פוליסת הביטוח

כמו בסוגי ביטוח שונים כמו ביטוח מנהלים, מגבלות החבות לפיצויים של צד שלישי משתנות לפי חברת הביטוח ומפורטות בפוליסה. כל חברה מגבילה את הסכום לפיצויים לפי מדיניותה, לרוב הסכום יעמוד על כ- 250,000 ש”ח, כולל הוצאות משפטיות במידה ובעל הרכב ייתבע בבית המשפט על ידי הנפגעים.  מומלץ לשקול תשלום של פרמיה נוספת כדי להעלות את גבולות האחריות לפיצוי צד ג’ ל-500,000 ₪.

פוליסת ביטוח צד ג’ כוללת השתתפות עצמית למבוטח, המשתנה לפי חברה. כאשר הממוצע הנהוג הוא 1,000 ש”ח אך הדבר תלוי במספר משתנים כמו גילו של הנהג הצעיר ביותר הנוהג ברכב, שנות הוותק של כלי הרכב, היסטורית התאונות של הנהגים ועוד. את ההשתתפות העצמית ניתן לבטל בתוספות של כמה עשרות שקלים בחודש. תוכלו לקבל מידע נוסף מול סוכן ביטוח

מתי ניתן להסתפק בביטוח צד ג' בלבד?

ניתן להסתפק בפוליסת ביטוח צד שלישי בלבד כאשר רכבו של המבוטח הוא רכב ישן ובעל שווי ערך נמוך. כדי לדעת טוב יותר את שוויו של הרכב מומלץ להיעזר בשמאי רכב פרטי. במקרה כזה, ביטוח מקיף לא יספק מענה מתאים שכן עלות תיקון הרכב לא תשתווה לעלות פרמיית הביטוח החודשי. לעומת זאת, ביטוח צד ג’ יוכל להספיק על מנת לכסות את הנזק שנגרם לצד השלישי, שיכול להיות גם רכב יוקרתי במיוחד.

כמו כן, ניתן להוזיל את עלויות הביטוח המקיף על ידי הורדת סעיף הגניבה כאשר מדובר ברכב שקשה מאוד לפרוץ אליו (מאובטח היטב) או אם בעל הרכב פשוט מוכן לקחת את הסיכון על מנת לחסוך. אם עברת תאונה לאחרונה, עשוי לעניין אותך ביטוח תאונות אישיות.

כיצד לרכוש ביטוח צד ג'?

לרכישת ביטוח צד ג’ בישראל, ניתן לבצע את השלבים הבאים:

קבל הצעת מחיר לביטוח צד ג' חינם.

השאר את הפרטים ואחד מנציגנו יחזרו אליך בהקדם.

לסיכום

ביטוח צד ג’ הוא מרכיב קריטי בהגנה על עצמך ועל הנהגים הנוספים ברכבך בזמן נהיגה בישראל. הוא מספק כיסוי עבור נזקים לרכבים או לרכוש של צד שלישי במקרה של תאונה.

גבולות האחריות לפיצויים משתנות לפי חברת הביטוח, אך בדרך כלל נעות בין 250,000 ש”ח ל-500,000 ש”ח. כמו כן, השתתפות עצמית של המבוטח כלולה בפוליסה כשהממוצע הוא 1,000 ₪, אך זו ניתנת להתאמה על בסיס תשלום פרמיה נוספת. וכך, על אף שביטוח זה אינו נדרש על פי חוק, הוא בהחלט מהווה רעיון טוב לשקט נפשי.

פוליסת ביטוח צד ג’ יכולה לסייע בהגנה על המבוטחים מפני עלויות של תאונות קלות כקשות ומאבקים משפטיים שעלולים להיווצר כתוצאה מהן, ועל כן מומלץ לשקול היטב את התנאים של פוליסה זו ולחפש את האפשרויות הטובות ביותר שיתאימו לצרכיך ולצרכי משפחתך.

דרור כהן
דרור כהן

מייסד האתר

“דרור הוא מומחה ותיק עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בענף. הוא בעל תואר במימון וסייע לאינספור אנשים ועסקים לנווט בעולם הביטוח המורכב. התשוקה של דרור ללמד אחרים על חשיבות של כיסוי ביטוחי נכון הובילה אותו לפתוח את הבלוג “סוכן ביטוח”, שבו הוא חולק את התובנות שלו, עדכוני התעשייה וטיפים כיצד לקבל החלטות ביטוח מושכלות. עם הידע המעמיק שלו וסגנון הכתיבה הקל להבנה, דרור ביסס את עמו כקול מהימן בקהילת הביטוח.”

קבל הצעת ביטוח מסוכן ביטוח מורשה
בריאות
דירה
חקלאי
יהלומים
ימי
רכב
בריאות
× דבר עם סוכן ביטוח
דילוג לתוכן