ביטוח בריאות – מה כוללת הפוליסה ומה המחיר

דרור כהן
דרור כהן

פברואר 27, 2023

ביטוח בריאות הינו ביטוח חובה לכל האזרחים והתושבים במדינת ישראל. 

ממשלת ישראל מעניקה כיסוי בריאותי אוניברסלי לאזרחיה באמצעות מערכת של קופות חולים לאומיות אותם אנחנו מכירים בתור שירותי בריאות כללית, מכבי שירותי בריאות, מאוחדת ושירותי בריאות לאומית. 

כל תושב שמלאו לו 18 שנים, חייב להירשם כחבר בקופת חולים, לפי בחירתו. אין כל הגבלה ברישום לקופת חולים, לרבות בשל גיל או מצב בריאותי. כל אחת מקופות החולים הללו מספקת מגוון שירותי בריאות לחבריה, לרבות טיפול ראשוני, טיפול על ידי מומחים, אשפוז וכיסוי העלויות של תרופות מרשם. השירותים והכיסויים המוצעים על ידי כל קופת חולים עשויים להשתנות, ויחידים יכולים לבחור את הקופה המתאימה ביותר לצרכיהם, ובכל מקרה- כל מבוטח זכאי לקבל באמצעות קופת החולים בה הוא חבר את מלוא השירותים הקבועים בסל שירותי הבריאות.

מה מכסה ביטוח בריאות בישראל ומה המחיר - מדריך פשוט ומעמיק

בנוסף לקופות החולים הלאומיות, קיימות בישראל גם חברות ביטוח פרטיות המציעות ביטוח חיים כיסויים והטבות נוספות. ביטוח הבריאות הפרטי הוא סוג אופציונלי של כיסוי בריאותי ואינו מחויב בחוק.

תכניות ביטוח הבריאות הפרטיות אלו יכולות לספק כיסוי לשירותים שאינם מכוסים על ידי קופות החולים הלאומיות, כגון ניתוחים בחו”ל והליכים רפואיים ללא המתנה לתורים בארץ וכן כיסוי למגוון שירותי בריאות שונים, לרבות טיפול על ידי מומחים פרטיים שאינם מוכרים בקופת החולים, אשפוז במרפאות פרטיות, ביטוח שיניים פרטי מורחבים, השתלות ללא המתנה, כיסוי תאונות אישיות ועוד. ניתן להרחיב ולצמצם את פוליסת ביטוח הבריאות כך שתכיל את הכיסויים הרלוונטיים לצרכיו של הפונה המבוטח ספציפית. 

ביטוח בריאות

כמה עולה ביטוח בריאות?

עלות ביטוח הבריאות בישראל מבוססת על שילוב של גורמים, לרבות גיל הפרט, סוג הכיסוי הנרכש ורמת ההטבות המוצעות. ככלל, הפרמיות החודשיות לביטוחי בריאות בישראל נמוכות יותר בהשוואה למדינות אחרות, בשל הכיסוי הבריאותי האוניברסלי שמעניקה הממשלה.

דמי ביטוח בריאות פרטיים יכולים לנוע בין מאות בודדות לכמה אלפי שקלים בשנה. העלות המדויקת תהיה תלויה, בנוסף על גילו של המבוטח, גם בבריאותו, בהיסטוריה הרפואית של משפחתו, וכן בפוליסה הספציפית שבחר.

חשוב לזכור כי ביטוח בריאות פרטי בישראל מהווה נדבך נוסף של כיסוי מעבר לכיסוי ביטוח הבריאות הלאומי שניתן על ידי הממשלה. ככזה, יש לשקול את עלות ביטוח הבריאות הפרטי בנוסף לעלות כיסוי ביטוח החובה של ביטוח הבריאות הלאומי (שלרוב עולה עשרות שקלים בודדים). אם אתה המעסיק עובדים מחו”ל ביטוח לעובדים זרים נחוץ גם כן.

על מנת לקבל אומדן מדויק של עלות ביטוחי הבריאות הפרטיים בישראל, מומלץ להשוות הצעות מחיר ממספר ספקי ביטוח שונים ולעיין היטב בתנאים וההגבלות של כל פוליסה. דבר זה יכול לעזור להבטיח כי מצאתם את חברת הביטוח המתאימה לכם.

קבל הצעת מחיר לביטוח בריאות חינם.

השאר את הפרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם.

מה חשוב לבדוק כשרוכשים ביטוח בריאות?

בנוסף להטבות והשירותים שמציע ביטוחי הבריאות הפרטיים בישראל, ישנם גם כמה גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון כאשר אתם בודקים את האפשרויות לרכישת ביטוח בריאות פרטי.

גורם חשוב אחד הוא רמת השירות ללקוחות שמעניקה חברת הביטוח. זה יכול לכלול את הזמינות של שירות הלקוחות, היענות החברה לפניות וחששות של לקוחות, והמוניטין הכללי של החברה.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא גמישות הפוליסה. זה יכול לכלול את היכולת לשנות או לבטל את הפוליסה, קלות הגישה למידע ולהטבות הפוליסה ורמת ההתאמה האישית הזמינה על מנת לענות על צרכי הבריאות הספציפיים של הפרט.

כמו כן,בדומה לביטוח נסיעות לחו”ל, חשוב לקחת בחשבון את רשת ספקי הבריאות המכוסים בפוליסה (כדוגמת רשימת הרופאים המומחים בארץ ובחו”ל איתם חברת הביטוח עובדת). זה יכול לכלול את הזמינות של ספקי בריאות מקומיים, איכות הספקים ורמת הכיסוי המוצעת עבור שירותים הניתנים על ידי ספקים מחוץ לרשת.

לבסוף, חשוב לקחת בחשבון את היציבות הפיננסית של חברת הביטוח. זה יכול לכלול את הדירוגים הפיננסיים של החברה, ההיסטוריה של תשלום תביעות, והמצב הפיננסי הכללי שלה.

ככלל, כמו בביטוח צד ג, כאשר בוחנים ביטוח בריאות פרטי בישראל, חשוב להתייחס לא רק להטבות והשירותים שמציעה הפוליסה, אלא גם לרמת השירות ללקוח, הגמישות, רשת הספקים והיציבות הפיננסית של חברת הביטוח. על ידי שיקול זהיר של גורמים אלו, תוכלו להבטיח שאתם בוחרים את פוליסת ביטוח הבריאות הפרטית המתאימה ביותר לצרכיכם ולתקציבכם הנוכחי. 

מתכננים לרכוש דירה ולקחת משכנתא בקרוב? הכנו עבורכם מדריך שלם בנושא הביטוח משכנתא בו תוכלו להבין יותר עם כדאי לשקול את האפשרות.

כיצד לרכוש ביטוח בריאות?

על מנת לרכוש ביטוח בריאות, עליכם לספק הוכחת תושבות או אזרחות, וכן מידע על המצב הבריאותי וההיסטוריה הרפואית שלכם. חברת הביטוח תשתמש במידע זה כדי לקבוע את עלות הפוליסה וכל חריגה או הגבלה נדרשת. חשוב לעיין בקפידה בתנאים ובהגבלות של פוליסת ביטוח הבריאות לפני רכישתה, לרבות השירותים המכוסים, מגבלות הפוליסה והחרגות הקבועות בה. עיון מעמיק בפוליסה והבנתה במלואה יוכל לעזור להבטיח כי קיים כיסוי הולם לצרכים הבריאותיים הספציפיים שלכם.

אם אתם מתכננים חופשה בקרוב, תוכלו לקרוא את המאמר שלנו על ביטוח תיירים בשביל להיות מכוסים גם בארץ זרה.

קבל הצעת מחיר לביטוח בריאות חינם.

השאר את הפרטים ואחד מנציגנו יחזרו אליך בהקדם.

הסעיפים הקטנים בפוליסת ביטוח הבריאות

ישנם מספר דברים חשובים נוספים שכדאי לזכור כאשר רוכשים ביטוח בריאות פרטי:

  1. חריגות ומגבלות: חשוב להבין אילו שירותים אינם נכללים בכיסוי הניתן על ידי פוליסת ביטוח הבריאות הפרטית, וכן כל מגבלה או הגבלה של הפוליסה.
  2. תנאים קיימים: לחלק מחברות הביטוח עשויות להיות חריגות או הגבלות על מצבים רפואיים קיימים. חשוב לעיין בתנאי הפוליסה כדי להבין אילו, אם בכלל, הגבלות חלות על התנאים הקיימים.
  3. חלוקת עלויות: חלק מפוליסות ביטוח הבריאות הפרטיות עשויות לחייב את בעל הפוליסה לשלם חלק מהעלות של שירותי בריאות מסוימים, כגון השתתפות עצמית. חשוב להבין את דרישות חלוקת העלויות של הפוליסה לפני רכישתה.
  4. חידוש הפוליסה: חלק מפוליסות ביטוח הבריאות הפרטיות לא ניתנות לחידוש לאחר פרק זמן מסוים, או שהמבוטח יידרש לעבור בדיקה רפואית חדשה על מנת לחדש את הפוליסה. חשוב להבין את תנאי ההתחדשות של הפוליסה לפני רכישתה.
  5. ניידות: ייתכן שחלק מפוליסות ביטוח הבריאות הפרטיות לא יהיו ניידות, כלומר ייתכן שבעל הפוליסה לא יוכל להמשיך להשתמש בפוליסה אם יעבור לאזור או למדינה אחרת. חשוב להבין את תנאי הניידות של הפוליסה לפני רכישתה.

על ידי התחשבות בסעיפים קטנים אך חשובים אלו, תוכלו להבטיח את בחירת פוליסת ביטוח הבריאות הפרטית המספקת את הכיסוי וההטבות להם אתם זקוקים, בעלות שאתם יכולים להרשות לעצמם.

לסיכום

ביטוח בריאות בסיסי הוא חובה לכל האזרחים והתושבים בישראל, והוא ניתן על ידי שילוב של קופות חולים לאומיות, ולמי שמבקש להרחיב את אפשרויותיו הבריאותיות, גם חברות ביטוח פרטיות. תושבי המדינה יכולים לבחור את קופת החולים או הביטוח הפרטי המתאימים ביותר לצרכיהם, על בסיס ההיסטוריה הרפואית, היכולת הכלכלית והרצון לרשת ביטחון בריאותית שמבטיחה טווח רחב של כלים ופתרונות עבור מצבים בריאותיים שונים.

לפני שיוצאים לדרך ברכישת פוליסת ביטוח בריאות חדשה (או מחודשת!) חשוב לסקור את האפשרויות הקיימות בשוק הביטוחים הפרטיים, להבין את הכיסויים הנדרשים ולעיין היטב בתנאי הפוליסה המפורטים, באופן עצמאי או על ידי היעזרות בסוכן ביטוח מומחה.

ביטוח הבריאות יכול להיראות כמו דבר לא רלוונטי כל עוד אנחנו בריאים, אך בשעת קושי, אין ספק כי הוא מציל נפשות ומאפשר למשפחות להצליח להתמודד עם משברים בריאותיים.

דרור כהן
דרור כהן

מייסד האתר

“דרור הוא מומחה ותיק עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בענף. הוא בעל תואר במימון וסייע לאינספור אנשים ועסקים לנווט בעולם הביטוח המורכב. התשוקה של דרור ללמד אחרים על חשיבות של כיסוי ביטוחי נכון הובילה אותו לפתוח את הבלוג “סוכן ביטוח”, שבו הוא חולק את התובנות שלו, עדכוני התעשייה וטיפים כיצד לקבל החלטות ביטוח מושכלות. עם הידע המעמיק שלו וסגנון הכתיבה הקל להבנה, דרור ביסס את עמו כקול מהימן בקהילת הביטוח.”

קבל הצעת ביטוח מסוכן ביטוח מורשה
בריאות
דירה
חקלאי
יהלומים
ימי
רכב
בריאות
× דבר עם סוכן ביטוח
דילוג לתוכן