ביטוח תכשיטים – כמה עולה (מחיר) ומה כוללת הפוליסה

דרור כהן
דרור כהן

פברואר 27, 2023

תכשיטים הם לרוב פריט אהוב, מלא בערכים סנטימנטליים ובזיכרונות. והם גם יכולים להיות די יקרים.  זו הסיבה שאנשים רבים בוחרים להגן עליהם עם ביטוח תכשיטים ייעודי. אבל מה זה בעצם ביטוח תכשיטים ואיך זה עובד? במאמר זה נסביר את כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לשמור על הרכוש האהוב והיקר ביותר שלכם.

מה כוללת הפוליסה בביטוח תכשיטים וכמה עולה - מדירך מלא

אז מהו בעצם ביטוח תכשיטים? ביטוח תכשיטים הוא סוג של פוליסת ביטוח המכסה אובדן, גניבה, נזק או היעלמות של תכשיטים. זה מגן על פריטים יקרי ערך שלך, כגון טבעות אירוסין, רצועות נישואין, שרשראות, עגילים ואבני חן יקרות אחרות, מפני אירועים כמו גניבה, שריפה, הצפה או אובדן.

לרוב, ביטוח תכשיטים בסיסי יכלל בפוליסת ביטוח הדירה שלכם. אך ניתן להוסיף להגנה הביטוחית  ולרכוש הרחבה ייעודית, המכונה “כל הכיסויים”, לביטוח התכשיטים היקרים שברשותכם. שכן בביטוח הדירה הכולל ניתן להקדיש רק עד 10% מסכום הביטוח בפוליסה לביטוח תכשיטים, כאשר לתכשיט בודד ניתן להקדיש רק עד 2% מסכום הביטוח. כמו כן, חשוב לזכור כי כיסוי זה תקף רק לאובדן ונזק שנגרמו בתוך הבית כתוצאה משריפה או גניבה וכד’.

ביטוח תכשיטים

הרחבת "כל הכיסויים"

כפי שציינו לעיל, כל אדם בעל תכשיטים יקרי ערך לרוב יירצה לרכוש הרחבה מיוחדת לביטוח תכולת הדירה המכונה “כל הכיסויים”, וזו תעניק כיסוי מורחב לתכשיטיו. כאשר אתה בוחר בכיסוי זה, עליך לספק לחברת הביטוח רשימה של התכשיטים המבוטחים, בצירוף תיאורים והערכות שבוצעו על ידי שמאי או צורף מוסמך לכל תכשיט. הרחבה זו מכסה גם אובדן תכשיטים מחוץ לבית המגורים. אם אתה במקרה מעוניין לקחת הלוואה למטרת מגורים חדשים אתה מוזמן לקרוא את המאמר שלנו על ביטוח משכנתא.

כיוון שלא ניתן לבטח תכשיטים יקרי ערך בערכם המלא בפוליסות ביטוח דירה, ורכוש סטנדרטיות, סוג זה של כיסוי זמין רק באמצעות פוליסות מיוחדות, בדומה לאלו המשמשות לביטוח יצירות אמנות במוזיאונים. פוליסות אלו מתאימות גם לאנשים האוספים יקרי ערך, חפצי אמנות, ציוד צילום, כלי נגינה, בולים ומטבעות כנגד מבחר רחב של סיכונים שעלולים להתרחש בבית או מחוצה לו, וביניהם: אובדן, גניבה ונזקים פיזיים כמו שבר, קריעה וכתמים. ועוד.

כדי להגן על אוספי תכשיטים יקרי ערך במיוחד, מומלץ לשמור אותם בכספת, כמו כספת בבנק או חברה ייעודית לשירותי כספות. אם אתם מתכננים לענוד תכשיט יקר בבית לאירוע חשוב, רצוי לשמור אותם בכספת ביתית גם לפני וגם אחרי השימוש, עד שניתן יהיה להחזירו לכספת הבנקאית.

כדאי לזכור שלא הומצא הביטוח שיוכל לפצות על הערך הסנטימנטלי והנוסטלגי של תכשיטים או פריטים יקרים אחרים, כמו תכשיטים שעברו בירושה או כאלו שנרכשו בנסיבות אישיות מיוחדות. לכן, בעוד שביטוח הוא השקעה הכרחית, חשוב לנקוט באמצעי הגנה פיזיים כגון כספות כדי להבטיח את בטיחות הפריטים היקרים שלך.

אם בבעלותך מוצרי חשמל בעלי ערך גבוהה, אולי כדאי לך לקרוא את המאמר שלנו על ביטוח מוצרי חשמל.

קבל הצעת מחיר לביטוח תכשיטים חינם.

השאר את הפרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם.

מה מכסה ביטוח תכשיטים?

ביטוח תכשיטים מכסה בדרך כלל מגוון רחב של אירועים, כולל:

גְנֵבָה, הֶפסֵד, נֵזֶק, היעלמות מסתורית, שריפה, הצפה ועוד.

עם זאת, חשוב לציין שישנן חריגות מסוימות שאינן מכוסות בביטוח תכשיטים. אלה עשויים לכלול:

אובדן או נזק מכוון

אובדן או נזק שנגרם מבלאי רגיל

אובדן או נזק שנגרמו על ידי תחזוקה או ניקוי לא נאותים

כמו כן, חשוב לדעת כי גם בביטוח תכשיטים ייעודי עשויות להיות מגבלות על הסכום שניתן לתבוע עבור כל פריט ועבור הפוליסה כולה.

כיצד לרכוש ביטוח תכשיטים?

ביטוח תכשיטים פועל בדומה לפוליסות ביטוח אחרות כמו ביטוח משרד. רוכשים את הכיסוי, משלמים פרמיה ובמקרה של הפסד מגישים תביעה לחברת הביטוח. לאחר מכן חברת הביטוח תבדוק את התביעה ותקבע אם היא מכוסה במסגרת הפוליסה שלכם. אם כן, הם ישלמו את הסכום המכוסה במסגרת הפוליסה, אשר ניתן להשתמש בו לתיקון או החלפה של התכשיטים האבודים או הפגומים.

קבל הצעת מחיר לביטוח תכשיטים חינם.

השאר את הפרטים ואחד מנציגנו יחזרו אליך בהקדם.

אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח תכשיטים, ישנם מספר צעדים שתרצו לנקוט:

  • קבלו הערכה מקצועית: לפני רכישת ביטוח תכשיטים, חשוב להעריך את התכשיט הצפוי להתבטח על ידי איש מקצוע כמו שמאי. זה יעזור לקבוע את שווי הפריט, אשר ישמש לקביעת מגבלת הכיסוי עבור הפוליסה.
  • שמרו תיעוד של התכשיטים שלכם: שמרו תיעוד של התכשיטים שבבעלותכם, כולל תמונות, קבלות ותיאור של הפריטים. זה יעזור במקרה של הפסד, מכיוון שתצטרכו לספק הוכחה לבעלות וערך (שווי התכשיט).
  • השוו ובדקו: ישנן חברות ביטוח רבות ושונות המציעות ביטוח תכשיטים בישראל, ביניהן חברות גדולות ומוכרות בתחומי הביטוחים וכן סוכנויות ביטוח קטנות וייעודיות. לכן חשוב לחפש ולהשוות בין פוליסות כדי למצוא את הביטוח הטוב ביותר עבור הצרכים הספציפיים שלכם. תוכלו גם לקבל ייעוץ מסוכן ביטוח.
  • קבלו הצעות מחיר: לאחר שזיהיתם מבטח רלוונטי, היכנסו לאתר שלו ובקשו הצעת מחיר לביטוח התכשיטים שלכם. יהיה עליכם לספק מידע בסיסי, לרבות שמכם, כמות התכשיטים שתבקשו לבטח, עלותם, מועד רכישתם, מקום האחסון בו הנכם שומרים אותם ועוד.
  • קראו היטב את הפוליסה: לפני רכישת פוליסת ביטוח תכשיטים, חשוב לקרוא היטב את הפוליסה ולהבין את גבולות הכיסוי, ההחרגות וההשתתפות העצמית.

בדרך כלל, מחיר ממוצע של השתתפות עצמית בביטוח תכשיטים הוא כ – 400 ₪, אך כמובן שניתן להתאים את גובה הכיסוי ובהתאם את ההשתתפות העצמית בהתאם לשווי הכיסוי הנבחר.

  • רכשו את הפוליסה: מרבית חברות הביטוח מאפשרות תשלום במגוון דרכים, כולל באמצעות אשראי, העברה בנקאית ועוד. בדקו את שיטות התשלום האפשריות בחברה שבחרתם ודאגו לשמור תיעוד של התשלום שהועבר טרם קבלת מסמך הפוליסה המלא.
  • שמירת הפוליסה: קראו בעיון את תנאי המדיניות של הפוליסה שרכשתם, לרבות כל אי הכללה או הגבלה. ודאו שאתם מבינים מה מכוסה ומה לא ומה יהיה גובה ההשתתפות העצמית במידת הצורך. שמרו את הפוליסה שרכשתם במקום זמין וקל לשימוש כך שתוכלו לשלוף אותה במהירות. זכרו שסיטואציה שבה נדרש להפעיל פוליסת ביטוח היא לרוב סיטואציה מלחיצה ולכן תמיד כדאי לשמור פוליסות ביטוח במקום שהגישה אליו נוחה, קלה על הזיכרון ולא דורשת מאמץ יוצא דופן.
  • עדכון הפוליסה: זכרו לעדכן את הפוליסה שרכשתם במידה וחל שינוי במלאי התכשיטים שברשותכם או במצבכם הפיננסי (שכן לעיתים נרצה להרחיב את הכיסוי במידה ומתאפשר לנו).

לסיכום

ביטוח תכשיטים יכול לספק שקט נפשי ולהגן על החפצים היקרים שלכם במקרה של אובדן, גניבה או נזק. רכישת הרחבה ביטוחית מיוחדת כמו “כל הכיסויים” תעניק כיסוי מורחב לתכשיטים שלכם, אך עדיין חשוב לנקוט באמצעי הגנה פיזיים כמו שמירת תכשיטים בכספת או בכספת בבית. שום ביטוח לא יכול להחליף את הערך הסנטימנטלי של תכשיטים, מה שהופך את זה הכרחי להגן על רכוש יקר ערך באמצעות ביטוח וגם באמצעות אמצעי הגנה פיזיים, כדי להבטיח את הבטיחות וההגנה של אוסף התכשיטים היקר שלכם.

אם תפנו את הזמן למחקר והשוואת פוליסות, תוכלו למצוא את הכיסוי המתאים לצרכים שלכם ולהבטיח שהתכשיטים היקרים שלכם מוגנים. כי כשמדובר בתכשיטים יקרי ערך, תמיד עדיף להיות בטוח מאשר להצטער. אז שקלו את כל האפשרויות וקבלו החלטה מושכלת לגבי צורת הביטוח וההגנה האידיאלית עבור התכשיטים החשובים לכם.

דרור כהן
דרור כהן

מייסד האתר

“דרור הוא מומחה ותיק עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בענף. הוא בעל תואר במימון וסייע לאינספור אנשים ועסקים לנווט בעולם הביטוח המורכב. התשוקה של דרור ללמד אחרים על חשיבות של כיסוי ביטוחי נכון הובילה אותו לפתוח את הבלוג “סוכן ביטוח”, שבו הוא חולק את התובנות שלו, עדכוני התעשייה וטיפים כיצד לקבל החלטות ביטוח מושכלות. עם הידע המעמיק שלו וסגנון הכתיבה הקל להבנה, דרור ביסס את עמו כקול מהימן בקהילת הביטוח.”

קבל הצעת ביטוח מסוכן ביטוח מורשה
בריאות
דירה
חקלאי
יהלומים
ימי
רכב
בריאות
× דבר עם סוכן ביטוח
דילוג לתוכן