ביטוח מוצרי חשמל – כמה עולה (מחיר)? איך הוא עובד ומתי קריטי לבטח

דרור כהן
דרור כהן

פברואר 28, 2023

מכשירי חשמל הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, מה שהופך את הבתים שלנו לנוחים ויעילים יותר. ממקררים ועד מזגנים, מכונות כביסה ועד טלוויזיות, אנו מסתמכים על המכשירים הללו כדי להקל על חיינו. עם זאת, מכשירי חשמל אינם חסינים מפני נזק, ותיקון או החלפתם עלולים להיות יקרים. לכן קבלת ביטוח מוצרי חשמל היא החלטה נבונה עבור כל בעל בית המחזיק מכשור יקר או כזה שקשה להחליף.

כמה עולה ביטוח מוצרי חשמל - כל הדברים המהותיים ומה שצריך לדעת

ביטוח מוצרי חשמל הוא סוג של פוליסת ביטוח המעניקה כיסוי לתיקון או החלפה של מוצרי חשמל במקרה של נזק או תקלה בשוגג. פוליסת ביטוח זו מכסה מגוון רחב של מוצרי חשמל, לרבות מקררים, מכונות כביסה, טלוויזיות, מזגנים, מדיחי כלים ועוד.

עלות תיקון או החלפת מכשיר חשמלי עשויה להוות נטל כספי משמעותי, וביטוח מוצרי חשמל מסייע לכם להימנע מהעלות הזו. עם פוליסת ביטוח זו, אתה יכול להיות סמוך ובטוח שהמכשירים החשמליים שלך מוגנים מפני נזקים הנגרמים מנחשולי מתח, תקלות חשמל ותאונות אחרות. פוליסת ביטוח זו מכסה גם את עלות החלפת חלקים, דמי עבודה ודמי שירות עבור תיקון מכשירי החשמל שלך.

ביטוח מוצר חשמלי

האם עדיף לקנות ביטוח לתיקון מוצרי חשמל דרך היבואן או חברת ביטוח?

זה בהחלט מקובל לא לבטח מכשירי חשמל מכיוון שהם לא יקרים כמו פעם והם נוטים להשתדרג כל כמה שנים. עם זאת, למי שמעדיף ביטוח, מומלץ להשוות את העלות והכיסוי של לפחות שתיים מתוך ארבע אפשרויות: הוספה לביטוח פוליסת תכולה ומבנה, רכישת פוליסה נפרדת לצורך כך באמצעות חברות ביטוח מסוימות, ביטוח עצמאי דרך חברות תיקונים או רכישת ביטוח דרך היבואן/ יצרן.

על מנת לרכוש ביטוח מכשירי חשמל, חשוב לבחון מתי זה אפשרי, שכן ניתן להוסיף מוצרי חשמל לפוליסת ביטוח דירה רק בעת תחילת הפוליסה או בזמן חידושה. במקרה של ביטוח דרך היבואן, שובר תשלום להארכת תקופת האחריות יתקבל בדואר לקראת תום שנת האחריות הראשונה.

אם התחייבות זו לא תשולם במועד, תשלח החברה “הארכת מועד אחרון לשלום” כעבור חודש או חודשיים. אם מתעלמים מכך, הזדמנות נוספת להצטרף לשנה תוצע כ-4-6 חודשים לאחר מכן. לאחר מכן, לא ניתן עוד לבטח את המכשיר אלא אם בוצע תשלום עבור בדיקת תקינות המוצר.

קבל הצעת מחיר לביטוח מוצרי חשמל בחינם.

השאר את הפרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם.

כמה זה עולה לי?

כאשר משווים בין אפשרויות הביטוח, יש לקחת בחשבון מספר גורמים. 

ראשית, עלות הביטוח משתנה בין פוליסות, עם תוספת של 500 ש”ח לשנה בממוצע לפוליסת תוספת ביטוח לדירה, בעוד הביטוח דרך היבואן מתומחר גבוה יותר, לרוב עם פרמיה של 300-500 ש”ח למכשיר, לשנה. שנית, יש לבדוק את הכיסוי של פוליסת הביטוח כאשר חלקי פלסטיק, גומי, זכוכית, נורות וצבע אינם כלולים בפוליסה.

כמו כן, ניתן להטיל הגבלת גיל על ציוד, למשל, מזגן ביתי עם הספק של מעל 5.5 כ”ס, מכונת כביסה, מייבש ומדיח כלים שגילם מעל 8 או 10 שנים. בנוסף, יש לבדוק את המותגים הנרכשים כדי לוודא שהם מכוסים על ידי היבואן, למרות שהם לא בהכרח מתחייבים להשתמש בחלקי חילוף מקוריים ואפילו חדשים.

בישראל קיימות גם מספר חברות ביטוח המציעות פוליסות ביטוח מוצרי חשמל שסוכן ביטוח מומלץ יקשר אותן אליכם. ברכישת פוליסת ביטוח מוצרי חשמל, משלמים פרמיה חודשית או שנתית עבור הכיסוי.

אם מכשיר חשמלי המכוסה בפוליסה מתקלקל או ניזוק עקב תאונה, מתבצעת פנייה למחלקת שירות הלקוחות של חברת הביטוח להגשת תביעה. לאחר מכן חברת הביטוח תשלח טכנאי לביתך כדי להעריך את הנזק ולקבוע אם ניתן לתקן את המכשיר או שצריך להחליף אותו. בנוסף עם בבעלותכם חפצים יקריי ערך כמו תכשיטים, מידע עבור ביטוח תכשיטים עשוי להיות רלוונטי עבורכם גם כן.

אם ניתן לתקן את המכשיר, הטכנאי יבצע את התיקונים, וחברת הביטוח תכסה את עלות התיקונים, לרבות דמי חלקים ועבודה. אם יש צורך בהחלפת המכשיר, חברת הביטוח תכסה את עלות מכשיר חדש מאותו דגם ודגם זהה או דומה.

אז מתי חשוב לעשות ביטוח?

באילו נסיבות מועיל כלכלית לעשות ביטוח למכשירי החשמל בבית? להחזיק ביטוח למכשירי חשמל יהיה מועיל כלכלית במקרים מסוימים, כגון:

  • אם יש צורך תכוף של טכנאי חשמל לבקר בביתך והם מכירים את המכשירים שלך
  • אם התקלות במכשירי החשמל שלך מוסתרות ועלויות התיקון גבוהות בדרך כלל. חשוב לוודא שהטכנאי אמין ולא מנצל את המצב.
  • אם בבעלותכם מכשירי חשמל יקרים וייחודיים, כמו מכונות כביסה, מקררים או מזגנים, עם מחירי חלקים ותיקונים החורגים מהתעריפים המקובלים.
  • אם השימוש במכשירים החשמליים גבוה, במיוחד במשקי בית עם ילדים רבים שבהם המכשירים נתונים לשימוש תכוף ולבלאי.
קבל הצעת מחיר לביטוח מוצרי חשמל חינם.

השאר את הפרטים ואחד מנציגנו יחזרו אליך בהקדם.

החלטנו שמבטחים! מה לבדוק?

בבחירת פוליסת ביטוח מוצרי חשמל בישראל, חשוב להשוות את הכיסוי והעלויות של פוליסות שונות המוצעות על ידי החברות השונות. כמו כן, עליך לקרוא בעיון את התנאים וההגבלות של הפוליסה כדי להבטיח שאתה מבין מה מכוסה ומה לא. ייתכן שחלק מהפוליסות לא יכסו נזקים שנגרמו מאסונות טבע או בלאי. כדאי גם לבדוק אם יש חריגות או השתתפות עצמית.

בנוסף, כאשר אתם רוכשים פוליסת ביטוח מוצרי חשמל, תוכלו לבחור את הכיסוי המתאים ביותר לצרכים שלכם. אתה יכול לבחור לכסות מכשיר מסוים או מכשירים מרובים. ניתן גם לבחור את תקופת הכיסוי.

רוב הביטוחים הם לתקופה של שנה, אך ניתן להציע הנחה בחוזה ארוך טווח (שנתיים עד חמש שנים), ובמקרה זה יש לבדוק את החוזה לגבי קנסות יציאה או דמי ביטול, והגבלות הקשורות לגיל. שימוש, חלקי חילוף יקרים וכו’.

רוב פוליסות ביטוח מוצרי החשמל מציעות תמיכת לקוחות 24/7, מה שאומר שתוכלו לקבל עזרה בכל פעם שתזדקקו לה. חלק מהפוליסות מספקות גם שירותי תיקון חירום, מה שאומר שטכנאי תיקונים יישלח אליכם מיידית כדי לפתור את הבעיה.

לפי רכישת הפוליסה, מומלץ מאוד לבדוק ביקורות על החברה המבטחת והשירות שהיא נותנת ולוודא, בין השאר, גם את הפרמטרים הבאים:

  • מה המוניטין של החברה?
  • עד כמה שירות הלקוחות שלה זמין ויעיל?
  • מהם האמצעים לקבלת שירות לקוחות? כך למשל נרצה לבדוק האם ניתן לפנות לחברה גם דרך שירות בווטסאפ או רק בפקס?
  • עם אילו ספקי תיקונים/ החלפות החברה עובדת ובאילו אזורים בארץ?

כל אלו יעזרו לכם לוודא שאתם רוכשים את הפוליסה הנכונה לכם מהחברה הנכונה לכם.

לסיכום

ביטוח מוצרי חשמל הוא מוצר חשוב, אך לא לכל בעל בית. הוא מאפשר שקט נפשי בידיעה שהמכשירים שלך מוגנים מפני נזק, ולא תצטרך לשאת בעלות התיקון או החלפתם, בעיקר כאשר מדובר במכשירים יקרי ערך ובעלי שימוש תכוף. עם כל כך הרבה פוליסות ביטוח שונות זמינות, חיוני לעשות את המחקר שלך ולבחור את הפוליסה שמציעה את הכיסוי הטוב ביותר עבור הצרכים הספציפיים שלך.

דרור כהן
דרור כהן

מייסד האתר

“דרור הוא מומחה ותיק עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בענף. הוא בעל תואר במימון וסייע לאינספור אנשים ועסקים לנווט בעולם הביטוח המורכב. התשוקה של דרור ללמד אחרים על חשיבות של כיסוי ביטוחי נכון הובילה אותו לפתוח את הבלוג “סוכן ביטוח”, שבו הוא חולק את התובנות שלו, עדכוני התעשייה וטיפים כיצד לקבל החלטות ביטוח מושכלות. עם הידע המעמיק שלו וסגנון הכתיבה הקל להבנה, דרור ביסס את עמו כקול מהימן בקהילת הביטוח.”

קבל הצעת ביטוח מסוכן ביטוח מורשה
בריאות
דירה
חקלאי
יהלומים
ימי
רכב
בריאות
× דבר עם סוכן ביטוח
דילוג לתוכן