ביטוח טרקטורונים – מה המחיר ומה כוללת הפוליסה

דרור כהן
דרור כהן

פברואר 27, 2023

קבל הצעת מחיר לביטוח טרקטורונים חינם.

השאר את הפרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם.

ביטוח טרקטורונים, המכונה גם ביטוח רכבי שטח, הוא סוג של ביטוח המכסה במיוחד רכבי שטח, כגון טרקטורונים, טרקטורוני משא, רייזרים ובאגי. ביטוח מסוג זה מעניק הגנה הן לרכב והן לנהג הרוכב במקרה של תאונה או נזק שנגרמו תוך שימוש למטרות פנאי.

ביטוח חובה לטרקטורונים - כמה עולה?, מה כוללת הפוליסה? כל מה שאתה צריך לדעת

חשוב לציין שביטוח טרקטורונים אינו מחויב על פי חוק בכל המדינות, אך במדינת ישראל הוא מהווה ביטוח חובה, כמו בעת נהיגה על כל כלי רחב אחר. נהיגה ללא ביטוח חובה הינה עבירה שעלולה להוביל להעמדה בדין, והיא נחשבת עבירה פלילית. נהיגה בטרקטורון ללא ביטוח עלול להוביל לענישה הנעה החל מקנס כספי גבוה של מאות שקלים, ועד לשלילת רישיון הנהיגה.

עם זאת, חשוב לזכור שלא הקנס ולא שלילת הרישיון מהווים המקרה הגרוע ביותר, אלא דווקא היעדר הביטוח והפיצויים במידה וניזוקתם בנהיגה על הטרקטורון ובעיקר נזקי הגוף שעלולים להיגרם בעקבות תאונה שנעשתה עם כלי רכב או כל גורם אחר.

כיסוי ביטוחי יכול לעזור לך להימנע מהוצאות כלכליות יקרות במקרה של תאונה לא צפויה, ויכול לתת לך שקט נפשי תוך כדי הנאה מהטיולים וההרפתקאות שלך בשטח.

ביטוח טרקטורונים

מה כוללת פוליסת ביטוח הטרקטורונים?

פוליסות ביטוח טרקטורונים כוללות בדרך כלל כיסוי חובה, צד ג’ וביטוח מקיף. כיסוי החובה מכסה רק את בעל הטרקטורון. אם תרצו להרכיב נוסעים נוספים תיאלצו להרחיב את הפוליסה ולשלם יותר. ביטוח זה  מסייע לשלם עבור כל פציעה גופנית שאתה עלול לגרום לעצמך או לאדם אחר בעת הפעלת הטרקטורון שלך. כיסוי צד ג’ עוזר לשלם עבור תיקונים או החלפה של רכבים אחרים שבהם התנגשת. כיסוי מקיף, לעומת זאת, מספק הגנה, אך ורק לטרקטורון שלך, מפני נזקים שנגרמו מתאונה או מגורמים כגון גניבה, שריפה או אסונות טבע.

בנוסף לאפשרויות הכיסוי הסטנדרטיות הללו, פוליסות ביטוח טרקטורונים עשויות להציע גם אפשרויות נוספות כגון תשלומים רפואיים, הגנה מפני נזקי גוף וכיסוי נהג לא מבוטח או לא מבוטח. אפשרויות אלו יכולות לספק הגנה נוספת לך ולנוסעים שלך במקרה של תאונה.

פוליסות ביטוח טרקטורונים עשויות לכלול גם כיסוי אופציונלי כגון סיוע בצד הדרך, שיכול לספק סיוע אם הטרקטורון שלך מתקלקל בזמן שאתה ברכיבה. זה יכול לכלול שירותי גרירה, אספקת דלק ושירותים אחרים שיעזרו לך להחזיר אותך לכביש. אם בבעלותך רכב מסוג נגרר, קרא עוד על ביטוח נגררים.

כיסוי אופציונלי נוסף הוא כיסוי ציוד מותאם אישית, המספק הגנה על כל שינוי או שדרוג מותאמים אישית שנעשו בטרקטורון שלך. זה יכול לכלול פריטים כמו חלקי אפטר-מרקט, עבודות צבע בהתאמה אישית ונגיעות אישיות אחרות שהוספת לרכב שלך.

קבל הצעת מחיר לביטוח טרקטורונים חינם.

השאר את הפרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם.

מה כדאי לבדוק לפני שרוכשים ביטוח טרקטורונים?

כדי למצוא את הכיסוי הביטוחי לטרקטורון המתאים ביותר לצרכיכם, מומלץ להשוות הצעות מחיר מספקי ביטוח שונים או סוכן ביטוח ולהתחשב בגורמים כמו סוג הכיסוי, אפשרויות ההשתתפות העצמית והיציבות הפיננסית של חברת הביטוח. לפני רכישת פוליסת ביטוח טרקטורון, חשוב לעיין היטב בתנאי הפוליסה וכן להכיר לעומק את אפשרויות הכיסוי וההגבלות. כדאי לקחת בחשבון גם את היקף העבודה והמוניטין של חברת הביטוח, כמו גם את עלות הפוליסה המלאה.

כמה עולה ביטוח טרקטורונים?

עלות הביטוח לטרקטורון משתנה, אך ניתן לומר כי בממוצע היא נעה סביב 5,000 ₪. וכן, אתם צודקים, זו עלות די גבוהה. אך זאת בשל העובדה שטרקטורונים, בניגוד למכוניות או אופנועים, משמשים לרוב רוכבים חסרי ניסיון העוסקים ברכיבה ובמירוץ במהירות גבוהה. זה הופך את הרכיבה על טרקטורון למסוכנת ומגביר את הסיכון לתאונות. על מנת להגן על עצמן, חברות הביטוח העלו את המחירים וכיום גובות לא מעט שקלים עבור ביטוח חשוב זה. 

למרות העלות הגבוהה יחסית, מומלץ לעשות ביטוח מקיף לטרקטורון, שכן הסבירות לתאונה עם טרקטורון גבוהה יותר מאשר עם רכב על הכביש. חשוב להשוות בין אפשרויות הביטוח ולבחור בפוליסה עם הכיסויים המתאימים לצרכים ולתקציב שלכם.

קבל הצעת מחיר לביטוח טרקטורונים חינם.

השאר את הפרטים ואחד מנציגנו יחזרו אליך בהקדם.

מה לקחת בחשבון כשבוחנים את הפוליסה?

השתתפות עצמית: ההשתתפות העצמית היא הסכום שאתה משלם מכיסו לפני כניסת הביטוח שלך. השתתפות עצמית גבוהה יותר תביא לפרמיה נמוכה יותר, בעוד שהשתתפות עצמית נמוכה יותר תביא לפרמיה גבוהה יותר. בחר את ההשתתפות העצמית ההגיונית ביותר עבור התקציב והצרכים שלך.

כיסוי אחריות: כיסוי אחריות מספק לך הגנה במקרה שאתה גורם נזק לרכוש של מישהו אחר או פגיעה במישהו בזמן הפעלת הטרקטורון שלך. חשוב שיהיה כיסוי אחריות נאות כדי להגן על עצמך מפני נזקים כלכליים.

כיסוי נהג לא מבוטח: סוג זה של כיסוי מספק הגנה אם אתה מעורב בתאונה עם מפעיל טרקטורונים לא מבוטח. זה יכול לעזור לכסות את עלויות התיקונים לטרקטורון שלך וכל הוצאות רפואיות שנגרמות לך כתוצאה מהתאונה.

במידה ואתה חי בחו”ל ומעוניין לרכוב באופו קבוע על טרקטורון, חשוב לדעת כי במקומות רבים בחוץ לארץ (כגון ארה”ב) ניתן לרכוש כיסויים נוספים שלרוב לא תוכלו למצוא בארץ, כגון:

כיסוי הפסקת טיול- סוג זה של כיסוי מספק הגנה אם אתה בטיול והטרקטורון שלך פגום או נגנב. כיסוי הפסקות טיול יכול לעזור לכסות את עלות ההובלה, לינה והוצאות אחרות בזמן שאתה מחוץ לבית. 

וכן כיסוי לשפיכת דלק- סוג זה של כיסוי מספק הגנה במקרה ששפכת דלק בזמן הובלת הטרקטורון שלך, גורם נזק לסביבה או לרכוש של מישהו אחר.

במידה ודברים אלו חשובים לך, ניתן לבדוק עם חברת הביטוח הספציפית כיצד היא מציעה לכסות את המקרים האלו וכיצד הם מכונים בפוליסה המוצעת.

ככלל, חשוב להבין מה הפוליסה שלך מכסה לפני שאתה מבצע רכישה. הקפד לחפש ולהשוות פוליסות של חברות ביטוח שונות כדי למצוא את הכיסוי הטוב ביותר עבור הצרכים והתקציב שלך.  

כמו כן, מומלץ לבדוק באופן קבוע את פוליסת ביטוח הטרקטורון שלך כדי לוודא שהיא עדיין עונה על הצרכים שלך ומספקת כיסוי הולם לטרקטורון שלך. זה חשוב במיוחד אם ביצעת שינויים או שדרוגים לרכב שלך, שכן אלה עשויים לדרוש כיסוי נוסף. עם פוליסת ביטוח טרקטורונים נכונה, תוכלו להגן על עצמכם ועל הטרקטורון שלכם בזמן שאתם נהנים מכל רגע בטבע- רק תדאגו לשמור עליו תוך כדי!

לסיכום

ביטוח טרקטורונים הוא השקעה חשובה לכל מי שבבעלותו רכב שטח ורוצה להגן על עצמו ועל הטרקטורון שלו בזמן הרכיבה. ביטוח זה מהווה מרכיב קריטי עבור כל בעל טרקטורון על פי חוק וכן לשם הגנה וכיסוי מירביים. עם מגוון רחב של אפשרויות כיסוי זמינות, חשוב להבין את סוגי הכיסוי השונים, כמו גם את המגבלות וההחרגות שלהם, לפני ביצוע רכישה. יש לקחת בחשבון גורמים כגון השתתפות עצמית, כיסוי חבות וכיסוי נהג לא מבוטח בעת בחירת פוליסת ביטוח טרקטורונים נכונה.

חשוב לבדוק באופן קבוע את הכיסוי שלך כדי לוודא שהוא עדיין עונה על הצרכים שלך ומספק הגנה נאותה. על ידי חיפוש והשוואת פוליסות מחברות ביטוח שונות, תוכל למצוא את הכיסוי המתאים לצרכים ולתקציב שלך.

הכיסוי הנכון יאפשר לך ליהנות מהשקט הנפשי הנלווה לידיעה שאתה, והרכבים שלך, תמיד מוגנים.

דרור כהן
דרור כהן

מייסד האתר

“דרור הוא מומחה ותיק עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בענף. הוא בעל תואר במימון וסייע לאינספור אנשים ועסקים לנווט בעולם הביטוח המורכב. התשוקה של דרור ללמד אחרים על חשיבות של כיסוי ביטוחי נכון הובילה אותו לפתוח את הבלוג “סוכן ביטוח”, שבו הוא חולק את התובנות שלו, עדכוני התעשייה וטיפים כיצד לקבל החלטות ביטוח מושכלות. עם הידע המעמיק שלו וסגנון הכתיבה הקל להבנה, דרור ביסס את עמו כקול מהימן בקהילת הביטוח.”

קבל הצעת ביטוח מסוכן ביטוח מורשה
בריאות
דירה
חקלאי
יהלומים
ימי
רכב
בריאות
× דבר עם סוכן ביטוח
דילוג לתוכן