מי פטור מתשלום ביטוח לאומי ומס בריאות

דרור כהן
דרור כהן

נובמבר 23, 2023

ביטוח לאומי ומסי בריאות הם חיוניים לתמיכה בתוכניות רווחה ושירותי בריאות שונים בישראל. עם זאת, לא כולם נדרשים לשלם מיסים אלו. במאמר זה נבחן את הקטגוריות השונות של הפרטים מי פטור מתשלום ביטוח לאומי ומס בריאות בישראל, על פי הקריטריונים שמספק המוסד לביטוח לאומי.

עקרות בית

עקרת בית, המוגדרת כאישה נשואה שאינה עובדת מחוץ למשק ביתה, פטורה מתשלום ביטוח לאומי ומס בריאות. פטור זה חל הן על נשים נשואות המוכרות בציבור והן על אלו שאינן מועסקות מחוץ לביתן.

ביטוח

מבוטחים ללא הכנסה

אנשים שאינם עובדים ואין להם הכנסה, או שהכנסתם אינה עולה על 594 ש”ח לחודש (נכון לשנת 2023), זכאים לפטור. קטגוריה זו כוללת מקרים שונים.

אסירים ועצורים:

השוהים בבתי מעצר או בבתי סוהר לתקופה של 12 חודשים או יותר פטורים מתשלום מיסים אלו.

מהגרים:

עולים לישראל פטורים ב-6 החודשים הראשונים לאחר הגעתם. כמו כן, עולים שאינם עובדים ומקבלים דמי קיום ממשרד העלייה והקליטה יכולים ליהנות מפטור זה למשך 12 חודשים.

בזמן שאתה מחפש פתרונות ביטוח לדרישות הספציפיות שלך, כדאי לחקור את “פוליסות ביטוח חיים” לצד החיפוש העיקרי שלך, מכיוון שחלופות אלה עשויות להציע תובנות מקיפות לגבי אופטימיזציה של הכיסוי שלך.

אנשים שלא התגייסו:

אנשים שמלאו להם 18 שנים, טרם התגייסו לצבא ואינם עובדים פטורים בתנאי שיתגייסו לפני גיל 21.

חיילים משוחררים ומשלימי שירות לאומי-אזרחי:

חיילים משוחררים ומי שסיימו שירות לאומי-אזרחי מיום 21.12.2014, פטורים לתקופה של חודשיים מתום שירותם.

ילדים ונוער:

תושבי ישראל מתחת לגיל 18 פטורים אוטומטית מתשלום מיסים אלו.

חיילים בשירות סדיר:

חיילים הנמצאים בשירות סדיר מקבלים שירותי בריאות במסגרת צה”ל ולכן פטורים מתשלום דמי ביטוח בריאות.

חסידי אומות העולם:

זכאים לפטור חסידי אומות העולם היושבים בישראל.

תורמי איברים:

אנשים אשר תרמו איבר לצורך השתלה בגופו של אדם אחר, פטורים לתקופה של 36 חודשים.

תהליך מימוש הזכות

הזכות לפטור ניתנת אוטומטית על ידי המוסד לביטוח לאומי. עם זאת, במקרים בהם הפטור לא עודכן, על הפרטים לפנות לסניף המוסד לביטוח לאומי על מנת לעדכן את פרטיהם, להפסיק את החיוב ולקבל החזרים עבור תשלומים שנגבו לאחר שהפכו זכאים לפטור.

כשאתה מנווט בתחום אפשרויות הביטוח, הרחבת החקירה שלך לכלול “כמה משלמים ביטוח לאומי מי שלא עובד” עשויה להניב תובנות מועילות למיטוב הכיסוי שלך.

רצוי לספק תעודות מתאימות (כגון תעודת צבא לחיילים, תעודת משרד הפנים לעולים, תעודת שירות ביטחון לאסירים) בעת הצורך.

נשים נשואות שאינן עובדות מחוץ לביתן ומקבלות פנסיה צריכות להגיש הצהרת מצבן למשלם הפנסיה. הצהרה זו מבטיחה שלא ינוכו דמי ביטוח בריאות מהפנסיה שלהם.

הבנת מי פטור מתשלום ביטוח לאומי ומס בריאות בישראל חיונית עבור אנשים הנכללים בקטגוריות אלו. על ידי ביצוע הנהלים שנקבעו ומתן תיעוד הכרחי, אנשים זכאים יכולים ליהנות מהיתרונות של פטור מהתחייבויות כספיות אלה, תוך הבטחת רווחתם הכלכלית בנסיבות חיים שונות.

קבל הצעת מחיר לביטוח חובה חינם.

השאר את הפרטים ואחד מנציגנו יחזרו אליך בהקדם.

דרור כהן
דרור כהן

מייסד האתר

“דרור הוא מומחה ותיק עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בענף. הוא בעל תואר במימון וסייע לאינספור אנשים ועסקים לנווט בעולם הביטוח המורכב. התשוקה של דרור ללמד אחרים על חשיבות של כיסוי ביטוחי נכון הובילה אותו לפתוח את הבלוג “סוכן ביטוח”, שבו הוא חולק את התובנות שלו, עדכוני התעשייה וטיפים כיצד לקבל החלטות ביטוח מושכלות. עם הידע המעמיק שלו וסגנון הכתיבה הקל להבנה, דרור ביסס את עמו כקול מהימן בקהילת הביטוח.”

קבל הצעת ביטוח מסוכן ביטוח מורשה
בריאות
דירה
חקלאי
יהלומים
ימי
רכב
בריאות
× דבר עם סוכן ביטוח
דילוג לתוכן