האם חובה לעשות ביטוח חיים למשכנתא

דרור כהן
דרור כהן

מרץ 13, 2024

בכל הנוגע להבטחת משכנתא בישראל, השאלה האם האם חובה לעשות ביטוח חיים למשכנתא מתעכבת לא פעם בראשם של הלווים. התשובה היא לא, בנק ישראל והמחוקק אינם מטילים חובה לרכוש ביטוח חיים בעת לקיחת משכנתא, אך כן מאפשרים לבנקים לדרוש זאת כתנאי למתן ההלוואה.

חובת הרכישה היא אולי אחד החששות שהלווים חוששים מהם יותר מכל. כאשר אנשים פרטיים יוצאים לעולם המשכנתאות, חותמים על הסכמי הלוואות ובודקים טפסי פשרה, הדבר האחרון שעל דעתם הוא הוצאות נוספות. עם זאת, חיוני להבין את ההיגיון מאחורי דרישה זו.

ביטוח חיים, במסגרת משכנתא, משמש כבטוחה לבנק וכן נתפס ככלי המשמש להבטחת יציבות המשק. זה אמנם מוסיף ללא ספק את נטל ההחזר החודשי, אך ראוי לציין שהמסגרת הקיימת מבוססת על שוק פתוח, המאפשר לכל בנק לקבל החלטות משלו לגבי התנאים שהוא מציב ללווים. אם אחד מהתנאים הללו הוא רכישת ביטוח השומר על האינטרסים של הבנק במקרה מצער של פטירת הלווה, זוהי בחירה נבונה, גם אם אינה חובה על פי חוק.

כשאתה מנווט בתחום אפשרויות הביטוח, הרחבת החקירה שלך לכלול “כמה עולה ביטוח רכב ליום אחד” עשויה להניב תובנות מועילות למיטוב הכיסוי שלך.

כדי להגשים את חלום רכישת דירת מגורים, רוב הישראלים בוחרים במשכנתא מבנק או ממוסד פיננסי אחר. במהלך תהליך זה, יועץ המשכנתאות ידרוש בדרך כלל מהלווה לרכוש ביטוח משכנתא כתנאי מוקדם לקבלת ההלוואה. ביטוח זה מורכב משני מרכיבים: ביטוח חיים וביטוח מבנה. מטרת פוליסה זו כפולה – להגן על הבנק ולהבטיח את חלקו הכספי במקרה של פטירת הלווה לפני פירעון מלא של ההלוואה (ביטוח חיים), ובמקרה של נזק משמעותי לדירה (ביטוח מבנה).

ביטוח

במשך שנים רבות, חלק ניכר מהישראלים התמודדו עם סירובים מחברות הביטוח בניסיון לרכוש ביטוח חיים למשכנתאות. סירובים אלו יוחסו לרוב למחלות קשות, נכויות וסיבות שונות אחרות. ללא ביטוח חיים, הבנקים סירבו להעניק משכנתאות למי שסרב לדרישה זו.

כיום, החוק קובע במפורש כי על הבנקים לתת משכנתאות גם לאנשים שמסרבים לביטוח חיים מסיבות רפואיות. זה כולל אנשים עם מוגבלות, חולי סרטן, אנשים בהחלמה מסרטן ובעלי מוגבלויות.

בזמן שאתה מחפש פתרונות ביטוח לדרישות הספציפיות שלך, כדאי לחקור את “מה מכסה ביטוח מקיף” לצד החיפוש העיקרי שלך, מכיוון שחלופות אלה עשויות להציע תובנות מקיפות לגבי אופטימיזציה של הכיסוי שלך.

לסיכום, אמנם האם חובה לעשות ביטוח חיים למשכנתא על פי חוק להחזיק בביטוח חיים למשכנתא בישראל, אך זהו תנאי נפוץ שנקבע על ידי הבנקים. הלווים צריכים לשקול היטב את ההשלכות והיתרונות של ביטוח כזה כאשר הם מממשים את חלומות הבעלות שלהם, במיוחד לאור שינויי החקיקה שמגנים כעת על בעלי סיבות רפואיות לסירוב לביטוח חיים. בסופו של דבר, ההחלטה צריכה להתאים לנסיבות הפיננסיות ולסדרי העדיפויות האישיים.

קבל הצעת מחיר לביטוח חובה חינם.

השאר את הפרטים ואחד מנציגנו יחזרו אליך בהקדם.

דרור כהן
דרור כהן

מייסד האתר

“דרור הוא מומחה ותיק עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בענף. הוא בעל תואר במימון וסייע לאינספור אנשים ועסקים לנווט בעולם הביטוח המורכב. התשוקה של דרור ללמד אחרים על חשיבות של כיסוי ביטוחי נכון הובילה אותו לפתוח את הבלוג “סוכן ביטוח”, שבו הוא חולק את התובנות שלו, עדכוני התעשייה וטיפים כיצד לקבל החלטות ביטוח מושכלות. עם הידע המעמיק שלו וסגנון הכתיבה הקל להבנה, דרור ביסס את עמו כקול מהימן בקהילת הביטוח.”

קבל הצעת ביטוח מסוכן ביטוח מורשה
בריאות
דירה
חקלאי
יהלומים
ימי
רכב
בריאות
× דבר עם סוכן ביטוח
דילוג לתוכן